Critters Role
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


An online forum to host play-by-forum roleplaying games for (Dutch) critters.
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Hoe gaat PbF (Play-by-Forum) in z'n werk?

Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin



Posts : 9
Join date : 2016-11-26

Hoe gaat PbF (Play-by-Forum) in z'n werk? Empty
PostSubject: Hoe gaat PbF (Play-by-Forum) in z'n werk?   Hoe gaat PbF (Play-by-Forum) in z'n werk? I_icon_minitimeSat Nov 26, 2016 10:08 pm

Bij een spelletje D&D zit je normaal met z'n allen rond een tafel, vertelt de DM het verhaal en kunnen de spelers er meteen op inpikken. Er wordt met dobbelstenen gerold en af en toe gaat er eens ééntje dood Twisted Evil

Spelen via een forum gaat op dezelfde manier, maar natuurlijk ook weer niet. Omdat iedereen z'n reacties, handelingen, ... typt, gaat het vaak een stuk langzamer. Als voordeel heeft het dan weer dat je makkelijk even kan teruglezen en niet echt notities hoeft te gaan maken, dat je eenvoudig kaarten of afbeeldingen kan delen met iedereen, ...

Ook hier rollen we nu en dan dobbelstenen. Daarom raad ik je ook altijd aan om je antwoord via de 'post reply' knop te plaatsen. Op die manier zal je onderaan de optie vinden om ook dobbelstenen te rollen. Je kan invullen welke dobbelsteen je wil rollen (een zeszijdige, een twintigzijdige, ...) en hoeveel van dat soort dobbelstenen (Je spreuk doet bv. 3 zeszijdige dobbelstenen). Het systeem rolt dan automatisch wat je gevraagd hebt en ik 'vertel' wat het effect ervan is.

Omdat de één wel de hele dag achter z'n computer gelijmd zit,terwijl de ander net een 13-uren shift moet draaien op kantoor, geven we iedereen de kans hun actie of antwoord te typen. Zelfs wanneer je personage niet echt iets doet, kan je nog beschrijven hoe bv Grog the Barbarian tegen de muur aanleunt terwijl hij wacht op Vax om terug te keren van z'n verkenning. Zo doet iedereen een post en is het opnieuw aan mij, waarbij ik in mijn nieuwe post rekening houdt met jullie acties.

In het geval van bv. een gevecht, rollen we eerst Initiative en zal ik zeggen wie in welke volgorde mag posten.

Lijkt wat stroef, maar mijn ervaring is dat dat best vlot (maar langzamer) loopt.
Back to top Go down
https://crittersrole.board-directory.net
 
Hoe gaat PbF (Play-by-Forum) in z'n werk?
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Critters Role :: Buitenspel :: Regelwerk-
Jump to: